Vrijdag 15 november was het de Dag van de Ondernemer! Dat vierden wij samen met ondernemers die iedere dag hun nek uitsteken en lef én doorzettingsvermogen tonen. We vierden dit met taart, met de winnaar van de nominatie, maar ook met een unieke workshop Storytelling aangeboden door de gemeente Tilburg.
Boeien
Het was een boeiende ochtend waarin Harry Slagman van Storybusiness, tips gaf in wat nodig is om jouw doelgroep te binden met jouw verhaal. Door het meenemen van emotie, door te laten zien dat je kennis van zaken hebt, door te visualiseren waardoor je blijft boeien en nog veel meer.
Pitchen
Ondernemer en mede-initiatiefnemer van Textilium, Joris van Riel was erbij, lees hier zijn beleving: ‘Met het nieuwe evenement Textilium in het vooruitzicht was ik nog op zoek naar de juiste vorm om de buitenwereld te bereiken. Bij Station88 zag ik de mogelijkheid om mijzelf verder te verdiepen in het onderwerp Storytelling. Het was een inspirerende ochtend die mij ook echt de kracht van een verhaal gaf. Ik mocht ten overstaande van 50 ondernemers mijn eerste pitch geven over Textilium. Een internationaal evenement wat Tilburg weer als textielstad op de kaart zet. Wil je meer weten over Textilium? Of aanhaken? Lees hier verder.
Ervaring met Station88
Mijn eerste ervaring met Station88 is erg geslaagd te noemen. Als ondernemer valt er veel inspiratie op te doen en er zijn vele klankborden om mee te kunnen sparren. Ik dacht achteraf nog, gek eigenlijk dat ik Station88 niet eerder heb bezocht, één ding is zeker, je zult mij vaker vinden in Station88’ aldus Joris.
Fotografie: Britt de Loof van ZZIE Vorm & Beeld.