Deze workshop wordt aangeboden door ondernemersadvies van de gemeente Tilburg en wordt verzorgd door Joyce Oomen.
Wat is Customer Journey Mapping?
Customer journey mapping is het in kaart brengen wanneer en hoe jouw klant in aanraking komt met jouw product of dienst. De klant doorloopt namelijk een aantal stappen, ofwel klantreis, als hij een product of dienst afneemt.
Je wilt natuurlijk dat jouw klant deze hele reis ervaart als een positieve ervaring die soepel in elkaar overloopt. Door jouw klantreis in kaart te brengen, wordt duidelijk waar verbeteringen of innovaties mogelijk zijn. Na deze workshop kun jij gaan werken aan een hogere klanttevredenheid, nieuwe klanten werven, meer omzet genereren en je medewerkers tevreden houden!
Je brengt je klantreis in kaart door het doorlopen van de volgende stappen:
- Bewustzijn: je klant beseft dat hij iets nodig heeft of wordt door iets of iemand getriggerd.
- Oriëntatie: je klant oriënteert zich op mogelijke oplossingen
- Overweging: je klant overweegt jouw oplossing te kopen
- Koop: je klant besluit en koopt (hopelijk) jouw product
- Gebruik: je klant gebruikt jouw product
- Loyaliteit: je klant ervaart after-sales service en een gevoel van loyaliteit
In deze praktische workshop leer je hoe je een klantreis in kaart kunt brengen. Je leert in de schoenen van de klant te gaan staan en vanaf een afstand naar je eigen organisatie, producten en diensten te kijken.
Voor wie?
Wil jij jouw klanten een optimale klantervaring bieden & jouw onderneming laten groeien? Dan is deze workshop perfect voor jou!
Als voorbereiding op de workshop ontvangen we graag van alle deelnemers een relevante casus. Het kan zijn dat we jouw casus behandelen tijdens de workshop!
Waar ga je mee naar huis?
Inzicht in Customer Journey Mapping, ervaring met het in kaart brengen van jouw klantreis en volop inspiratie en creatieve ideeën. Als jouw casus geselecteerd wordt krijg je bovendien feedback van andere deelnemers, dit levert vaak bijzondere inzichten op!
Klaar voor een hogere klanttevredenheid, nieuwe klanten, meer omzet én tevreden medewerkers?
Programma
- Introductie Customer Journey Mapping;
- Wie is jouw klant? Het maken van een persona;
- In groepjes uitwerken van diverse Customer Journeys;
- Brainstormen over verbeteringen in de Customer Journey;
- Presentaties in de groep;
- Gezamenlijke reflectie.
Heb je interesse? Vul dan onderstaande velden in. Aanmelden is gratis, maar niet vrijblijvend. Bij inschrijving rekenen we op je komst.
Je kunt de deelname kosteloos annuleren tot 48 uur voorafgaand aan de bijeenkomst. Bij No Show of afzegging binnen deze termijn, brengen wij €50 in rekening.