Customer Journey Mapping
Customer Journey Mapping is een klantgerichte techniek voor het ontwikkelen van innovatieve bedieningsconcepten en het optimaliseren van klantprocessen en diensten. Het maakt zichtbaar waar in het klantproces verbeteringen mogelijk zijn om zodoende een optimale klantbeleving gedurende de hele klantreis te realiseren, over alle kanalen heen. Dit kan betrekking hebben op zowel fysieke producten als diensten of zelfs een combinatie daarvan. Als deelnemer maak je kennis met het in kaart brengen van een klantreis en de toegevoegde waarde daarvan. Aan de hand van een relevante casus zal je in subgroepjes aan de slag gaan om een klantreis in beeld brengen!
Voor wie?
Wil jij jouw bedrijf klantvriendelijker maken? Wil jij leren om in de schoenen van de klant te gaan staan en vanuit dit perspectief een klantreis of klantproces in beeld te brengen? Dan helpt deze workshop je hiermee op weg.
Waar ga je mee naar huis?
Na deze workshop weet je welke stappen je moet zetten om het perspectief van je klant in beeld te brengen, maar heb je ook geleerd hoe je dit in de praktijk kan toepassen. De volgende onderwerpen komen aan bod:
– Wat is Customer Journey Mapping?
– Welk stappenplan hoort bij Customer Journey Mapping?
– Aan de slag!
- – Persona maken: wie is jouw typische klant?
- – Breng jouw klantreis in kaart!
– Evaluatie en reflectie
Partner
Station88Locatie
Station885041SB Tilburg