Lijken sommige producten en diensten niet aan te slaan bij jouw doelgroep? Of heb je tijdens een brainstormsessie wel eens het beste idee óóit gehad, maar komt het in de praktijk niet van de grond?
Tijdens deze online workshop, neemt Wieske van der Velden, trendwatcher & innovatiestrateeg, je mee in de wereld van o.a. Henry Ford, KLM en McDonalds. Zij zijn er allemaal in geslaagd om een héél belangrijk aspect niet te vergeten tijdens het bedenken van nieuwe producten, namelijk de eindgebruiker zelf. Hoe zij dit doen? Met Design Thinking! Verwacht geen dia’s met ellelange teksten of super saaie materie. In deze online workshop ga je aan de slag!
Wil je graag innoveren, maar weet je niet precies hoe? Dan is deze workshop het antwoord. Je leert hoe je met Design Thinking voorop de golf blijft zitten en hoe je ruimte creëert om te experimenteren, leren en innoveren. Innovatie wordt voor jou tastbaar en toepasbaar en je maakt kennis met leuke en effectieve tools om in de toekomst te blijven innoveren.
In deze workshop gaan we vooral aan de slag. De workshop bestaat uit drie onderdelen:
– Onderzoeksfase
– Conceptingfase
– Realisatiefase
Aan de hand van een actuele design challenge wordt je ondergedompeld in drie fases. Je gaat o.a. painstormen, brainstormen en branchmarken en maakt een eerste aanzet richting een prototype. Wat deze technieken inhouden en hoe je het inzet? Laat je verrassen op 20 januari!
Deze online workshop komt voort uit een samenwerking met Tilburg University, Iqonic, Braventure, Tu Eindhoven, JADS Playground, HAS Hogescholen, Breda University, Avans Hogescholen, Fontys Hogescholen en Station88.
Deze online workshop wordt medemogelijk gemaakt door Het Grootste Kennisfestival.