Deze workshop wordt aangeboden door ondernemersadvies van de gemeente Tilburg en wordt verzorgd door Elton Backx.
LinkedIn is met 7,1 miljoen leden – alleen in Nederland – een waardevolle database van mensen en bedrijven. Wat kan het betekenen als je gevonden wordt door opdrachtgevers? Hoe kom je zelf in contact met je ideale opdrachtgever? En hoe bouw je een betrouwbare naam op?
Waarom is LinkedIn zo’n belangrijk medium?
Bijna twee-derde van alle klanten in B2B geeft aan dat hun beslissing mede is bepaald door de kwaliteit van de content van de winnende leverancier;
- 75% van alle B2B professionals gebruiken sociale media in hun besluitvormingsproces;
- Vijf keer hogere respons voor verkopers die hun ‘huiswerk’ doen;
- 90% Van alle beslissers reageert nooit op cold calling;
- 7,60 miljoen Nederlanders hebben een LinkedIn account en met een beroepsbevolking van 9,1 miljoen personen de hoogste participatiegraad ter wereld;
- Met een onbetaald abonnement kan gezocht worden naar potentiële klanten.
Het is dus niet de vraag óf je als ondernemer iets met LinkedIn moet doen, maar wat je ermee kunt en wilt doen. Hoe kun je door gebruik te maken van LinkedIn makkelijker en efficiënter leads genereren én klantbeheer en klantvertrouwen opbouwen?
Het doel van deze training is het optimaliseren van jouw LinkedIn profiel, het verkrijgen van meer inzichten over de potentie en ‘awareness’, het vertrouwen en de vaardigheid creëren bij het liken, delen en posten van content.
Voor wie?
Voor ondernemers met groeiambitie die hun LinkedIn willen inzetten om hun business te laten groeien.
Waar ga je mee naar huis?
Een geoptimaliseerd LinkedIn profiel, meer inzichten over de potentie van en de ‘awareness’, het vertrouwen en vaardigheid te creëren bij het liken, delen en posten van content.
Programma:
- Impact, feiten en cijfers van social media en Linkedin specifiek;
- Linkedin profiel professionaliseren zowel wat betreft vindbaarheid als juiste look & feel;
- Het belang van een goede professionele profielfoto;
- Een pakkende kopregel die je doelgroep pakt;
- Het creëren van een versterkende achtergrondfoto (know-how versterkt door show-how);
- Een pakkende samenvatting die je klant ‘pakt’;
- De juiste instellingen maken;
- ‘Ook bekeken’ uitzetten;
- Url personaliseren;
- De urgentie en uitleg van het liken, delen, posten van de content op Linkedin;
- Volgen van de juiste hashtags (#) om je vak bij te houden;
- Social selling index uitleg.
Tijdens deze workshop heb je een laptop of tablet nodig, neem deze mee! Na afloop van de workshop ontvang je een handleiding en een hand-out van de presentatie.
Heb je interesse? Vul dan onderstaande velden in. Aanmelden is gratis, maar niet vrijblijvend. Bij inschrijving rekenen we op je komst.
Je kunt de deelname kosteloos annuleren tot 48 uur voorafgaand aan de bijeenkomst. Bij No Show of afzegging binnen deze termijn, brengen wij €50 in rekening.