• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Volg ons op LinkedIn
  • Volg ons op Facebook
  • Volg ons op Instagram
  • Volg ons op Twitter
  • Stel jouw vraag
  • Sparringpartners
  • Digitale Coach

Station88

Huis voor Ondernemerschap en Innovatie

Zoek in de vraagbank
  • Home
  • Programma
  • Vraagbank
  • Sparringpartners
  • Actueel
  • Business Boosters
    • Inspiratie
  • Partners
  • Over ons
    • Feel the vibe!
    • Werken bij
  • Contact
    • Nieuwsbrief
Home Vraagbank Bedrijfsstrategie voor succesvol innoveren

Bedrijfsstrategie voor succesvol innoveren

Deze informatie is geplaatst door KVK

Heldere strategie voorwaarde voor succesvol innoveren

Een heldere strategie is een voorwaarde om succesvol te innoveren. U legt hierin vast wat uw doelstellingen zijn en hoe u deze wilt bereiken. Zo plant u uw toekomstige business. Ook uw innovatiedoelen en innovatiestrategie passen in dit plan.

U weet welke innovatiekansen u gaat aanpakken. Dan is het tijd om te bepalen of uw organisatie klaar is voor een vernieuwingstraject. Het innovatiegroeimodel laat zien waaraan een innovatieve organisatie voldoet.

Met kansen en mogelijkheden in beeld ziet u ook tegen welke problemen u kunt aanlopen bij vernieuwingstrajecten. Deze neemt u op in uw strategie.

Ambitie, missie, visie, doelen en strategie

De termen missie, visie, doelen en strategie gebruikt men vaak door elkaar. Wat onderscheidt ze van elkaar en wat kunt u ermee?

In uw missie beschrijft u de waarden en identiteit van uw bedrijf. In het verlengde daarvan ligt de visie. Deze kijkt naar de toekomst en gewenste situatie op lange termijn. Met uw doelen vertaalt u de visie naar concrete mijlpalen. Een strategie bepaalt daarna hoe u die bereikt. De ambitie ten slotte is dat wat u in de toekomst wilt zijn en wat u wilt bereiken met uw bedrijf. Deze bevat een eigen missie, visie en doelen.

Met de strategie van een bedrijf bedoelt men vaak het totale plan van ambitie, missie, visie, doelen en strategie in uw businessplan. Een goede scenarioplanning geeft richting aan uw bedrijf.

Uw strategie en innovatie

Soms hebben bedrijven geen innovatiestrategie. U richt zich bijvoorbeeld liever op de korte termijn. U heeft niet voldoende informatie om een goede strategie te bepalen. U bent te druk of u weet simpelweg niet hoe u het moet aanpakken. Maar zeker bij innovatietrajecten is een heldere strategie belangrijk:

  • De richting die het bedrijf op wil ligt vast. Keuzes om dingen wel of niet te doen worden zo makkelijker.
  • Medewerkers zijn meer gemotiveerd als ze weten waarom u wilt veranderen of vernieuwen.
  • Om uw doelen te halen, moet u met een strategie zo nu en dan stilstaan bij ontwikkelingen in uw omgeving. U gaat daardoor makkelijker mee in trends en bijvoorbeeld veranderende klantbehoeften.

Wilt u serieus aan de slag met innovatie? Maak hiervan een vast onderdeel in uw bedrijfsstrategie.

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met KVK
  • Vraag advies aan andere ondernemers op Higherlevel.nl

Deze informatie is geplaatst door

  • KVK

Gepubliceerd op

ondernemersplein.kvk.nl

Footer

Founding partners

Logo: Gemeente Tilburg Logo: Midpoint Brabant

Bekijk al onze partners

Contact

Station88

Burgemeester Brokxlaan 12
5041 SB Tilburg
013-3034102 [email protected]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

 

Huisregels
Huisregels Station88

Regio Midden-Brabant

  • Alphen Chaam
  • Baarle Nassau
  • Dongen
  • Gilze en Rijen
  • Goirle
  • Heusden
  • Hilvarenbeek
  • Loon op Zand
  • Oisterwijk
  • Tilburg
  • Waalwijk

© 2023 · Station88

  • Home
  • Sitemap
  • Privacyverklaring
  • Contact
Website door PEP