Stel, een klant betaalt met een bankbiljet dat er verdacht uitziet. Of uw bank vraagt of u uw inloggegevens wilt doorgeven. Wat doet u dan? Hoe voorkomt u dat u slachtoffer wordt van criminaliteit?
Fraude en misleiding
U kunt met allerlei vormen van fraude en misleiding te maken krijgen. Phishing bijvoorbeeld. Daarbij proberen criminelen uw inloggegevens, bijvoorbeeld voor uw bankzaken, te bemachtigen. Of slamming. Daarbij wordt uw telefoonabonnement zonder uw toestemming overgenomen door een andere aanbieder. Bij acquisitiefraude ontvangt u bijvoorbeeld een factuur voor een dienst die u niet hebt geleverd. Of u krijgt een telefoontje met de vraag of u een bevestiging wilt sturen voor een advertentie die u helemaal niet heeft gezet.
Vals geld herkennen
Vals geld blijft voor veel ondernemers een probleem. Gelukkig zijn er verschillende manieren om vals geld te herkennen.
Computers beveiligen
Hackers en virussen kunnen een bedreiging vormen van uw netwerk. Een goede beveiliging bestaat uit meer dan een virusscanner en firewall. Denk bijvoorbeeld aan beleid voor inlogcodes en privégebruik van internet door uw personeel. Tips voor het beveiligen van uw computers en netwerk.
Subsidie preventiemaatregelen bedrijfsovervallen
Bent u slachtoffer geweest van een overval met geweld of bedreiging met geweld? Dan kunt u subsidie aanvragen om een nieuwe overval op uw bedrijf te voorkomen. Het kan gaan om cameratoezicht, kluizen, overvalknoppen of training voor uw personeel.