U moet bepaalde informatie in uw bedrijfscorrespondentie zetten. Lees hier welke informatie.
U moet bepaalde informatie in uw bedrijfscorrespondentie zetten. Zo weet uw klant met wie hij te maken heeft. Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie en bestaat uit:
- brieven
- e-mails
- offertes
- brochures
- faxberichten
- website
- facturen (hiervoor gelden extra regels die niet voor de andere vormen van bedrijfscommunicatie gelden)
Reclame-uitingen horen niet bij bedrijfscorrespondentie.
Wat moet u op uw bedrijfscorrespondentie zetten?
U vermeldt altijd uw:
Heeft u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En is uw handelsnaam anders dan de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan zet u ook de hele statutaire naam op uw correspondentie.
Bij een bv of nv vermeldt u ook de statutaire zetel (vestigingsplaats) van de rechtspersoon.
Verplichte gegevens op uw website
U moet duidelijk zijn over uw bedrijf. U moet op uw website onder meer deze gegevens op een logische plaats zetten:
- volledige naam (statutaire naam zoals vermeld in de oprichtingsakte) en handelsnaam
- adresgegevens (bezoekadres)
- KVK-nummer
- btw-identificatienummer (btw-id)
- contactgegevens (e-mailadres en minimaal 1 mogelijkheid voor direct persoonlijk contact)
- Naam en adres van de aanbieder (als u dat zelf niet bent)