• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Volg ons op LinkedIn
  • Volg ons op Facebook
  • Volg ons op Instagram
  • Volg ons op Twitter
  • Stel jouw vraag
  • Sparringpartners
  • Digitale Coach

Station88

Zoek in de vraagbank
  • Home
  • Programma
  • Vraagbank
  • Sparringpartners
  • Actueel
  • Business Boosters
    • Inspiratie
  • Partners
  • Over ons
    • Feel the vibe!
    • Werken bij
  • Contact
    • Nieuwsbrief
Home Vraagbank Reisovereenkomst afsluiten

Reisovereenkomst afsluiten

Deze informatie is geplaatst door Antwoord voor bedrijven

Verkoopt u pakketreizen? Dan moet u een reisovereenkomst afsluiten met uw klant. U moet zich houden aan de afspraken die hierin staan.

Verkoopt u pakketreizen? Dan moet u een reisovereenkomst afsluiten met uw klant. U moet zich houden aan de afspraken die hierin staan.

Een pakketreis is een pakket met minimaal 2 reisdiensten zoals vervoer, hotel of een huurauto. De pakketreis duurt minimaal 24 uur of heeft minstens 1 overnachting.

Reisovereenkomst maken

In de reisovereenkomst zet u alle afspraken, bijvoorbeeld:

  • De reisbestemming, aankomst- en vertrektijden, data, accommodatie en maaltijden of excursies die bij de prijs inzitten.
  • De totaalprijs inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Weet u die nog niet? Dan vermeldt u de kosten die de klant mogelijk moet betalen.
  • De betalingsregelingen, bijvoorbeeld wat de klant moet aanbetalen.
  • Algemene informatie over het paspoort en visum.
  • Informatie over een verzekering, bijvoorbeeld bij ziekte of een ongeval.
  • De algemene voorwaarden, bijvoorbeeld informatie over hoe u klachten afhandelt.

U moet uw klant een (papieren) kopie of bevestiging van de reisovereenkomst geven.

Reisovereenkomst wijzigen

Wilt u of uw klant de reisovereenkomst wijzigen? Dan geldt het volgende:

  • Heeft uw klant wijzigingen? Dan mag u dat weigeren. Als u wel akkoord gaat dan mag u wijzigingskosten vragen.
  • Heeft u zelf kleine wijzigingen? Dan mag uw klant dit weigeren, maar alleen als dit een groot nadeel oplevert. Bijvoorbeeld later vertrekken waardoor de klant een excursie mist.
  • Heeft u ingrijpende wijzigingen? Bijvoorbeeld 2 dagen later vertrekken. Dan hoeft uw klant de wijziging niet zomaar te accepteren. De klant heeft mogelijk recht op een prijsverlaging of terugbetaling van de reissom en een schadevergoeding.

Reisovereenkomst opzeggen

Uw klant mag voor de reis begint de reisovereenkomst opzeggen (annuleren). U mag annuleringskosten aftrekken van het bedrag dat u terugbetaalt. Is de bestemming onveilig? Dan hoeft de klant geen annuleringskosten te betalen. 

U mag zelf alleen annuleren in bijzondere gevallen. Bijvoorbeeld bij een natuurramp. U moet uw klant een reis van dezelfde kwaliteit aanbieden of binnen 14 dagen het geld terugbetalen. Uw klant heeft in bepaalde gevallen recht op schadevergoeding.

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met Antwoord voor bedrijven
  • 088 - 042 44 00

Deze informatie is geplaatst door

  • Antwoord voor bedrijven

Gepubliceerd op

ondernemersplein.kvk.nl

Footer

Founding partners

Logo: Gemeente Tilburg Logo: Midpoint Brabant

Bekijk al onze partners

Contact

Station88

Burgemeester Brokxlaan 12
5041 SB Tilburg
013-3034102 info@station88.nl

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

 

Huisregels
Huisregels Station88

Regio Midden-Brabant

  • Alphen Chaam
  • Baarle Nassau
  • Dongen
  • Gilze en Rijen
  • Goirle
  • Heusden
  • Hilvarenbeek
  • Loon op Zand
  • Oisterwijk
  • Tilburg
  • Waalwijk

© 2022 · Station88

  • Home
  • Sitemap
  • Privacyverklaring
  • Contact
Website door PEP