Zorgaanbieders met langdurig zieke werknemers na corona kunnen subsidie aanvragen voor loondoorbetaling tijdens hun re-integratie traject. Lees meer.
Bent u zorgaanbieder en heeft u medewerkers die aan het begin van de coronapandemie voor lange tijd ziek zijn geworden door COVID-19 (long covid)? U kunt de subsidieregeling Behoud langdurig zieke zorgwerknemers aanvragen.
Met deze subsidie ontvangt u een tegemoetkoming als u een langere periode voor herstel en re-integratie afspreekt met uw zieke werknemer of dit al heeft afgesproken. U krijgt € 1.100 voor elke maand van verlengde doorbetaling.
Wanneer komt u in aanmerking?
U kunt deze subsidie aanvragen als:
- u met uw werknemer vrijwillig een afspraak heeft gemaakt over loondoorbetaling van minimaal 6 extra maanden na het 2e ziektejaar
- uw werknemer voor lange tijd ziek werd tussen 1 maart en 31 december 2020
- het UWV de vrijwillige verlenging van de loondoorbetaling aan de werknemer bevestigd heeft
Lees alle voorwaarden voor de BLzz bij DUS-I.
Hoe kunt u aanvragen?
U kunt de subsidieregeling Behoud langdurig zieke zorgwerknemers aanvragen bij DUS-I van 1 augustus tot en met 31 oktober 2022. Dit is de tweede aanvraagronde. De derde aanvraagronde is geopend van 1 november 2022 tot en met 1 februari 2023.
Meldings- en administratieplicht
Vraagt u de subsidieregeling aan? Dan bent u verplicht het te melden als u de met uw werknemer afgesproken periode verlengt of verkort. Of als de loondoorbetaling eerder stopt. Bijvoorbeeld als de werknemer weer volledig aan de slag gaat. Meld dit direct zodra u dit weet (meldingsplicht).
Krijgt u meer dan € 25.000 subsidie uit deze regeling? Dan moet u uw administratie bijhouden en deze minimaal 10 jaar bewaren (administratieplicht).