• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Volg ons op LinkedIn
  • Volg ons op Facebook
  • Volg ons op Instagram
  • Volg ons op Twitter
  • Stel jouw vraag
  • Sparringpartners
  • Digitale Coach

Station88

Huis voor Ondernemerschap en Innovatie

Zoek in de vraagbank
  • Home
  • Programma
  • Vraagbank
  • Sparringpartners
  • Actueel
  • Business Boosters
    • Inspiratie
  • Partners
  • Over ons
    • Feel the vibe!
    • Werken bij
  • Contact
    • Nieuwsbrief
Home Vraagbank Taxi-informatiekaart voor tarieven en klachten

Taxi-informatiekaart voor tarieven en klachten

Deze informatie is geplaatst door Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Rijdt u een taxi? Dan moet u een taxi-informatiekaart hebben. Hierop staan de tarieven. Lees hier meer over de eisen.

U moet uw klanten voor de rit laten weten wat de tarieven van uw taxi zijn. Dat doet u met een taxi-informatiekaart. De informatiekaart moet aan de buitenkant en de binnenkant van uw taxi te zien zijn. Op uw taxi-informatiekaart moet ook staan hoe en bij wie uw klant een klacht kan indienen.

Taxi-informatiekaart

De taxi-informatiekaart bestaat uit 2 delen:

  1. Op de bovenste helft staan uw P-nummer (ondernemersvergunning), contactgegevens en waar uw klant een klacht kan indienen.
  2. Op de onderste helft staan de tarieven voor de taxirit.

U kunt een model taxi-informatiekaart gebruiken van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). U mag ook een eigen informatiekaart gebruiken. Uw eigen kaart moet wel dezelfde invulvelden en volgorde hebben als het voorbeeld van ILT.

Prijs van een taxirit

Uw prijzen moeten duidelijk leesbaar zijn aan de buitenkant van uw taxi. In uw taxi moeten de prijzen ook vanaf alle zitplaatsen duidelijk zichtbaar zijn. Voor een rit met een taxi mag u niet meer dan het maximumtarief vragen. Dit geldt voor:

  • het starttarief (standaard beginbedrag)
  • de afstand van de rit (aantal kilometers)
  • de duur van de rit (aantal minuten)

Duurt de rit langer door bijvoorbeeld een file? Dan moet u de extra kosten eerlijk verdelen tussen uw taxibedrijf en uw klant.

U mag een vaste ritprijs afspreken met uw klant. Of een extra toeslag vragen voor bijvoorbeeld het dragen van koffers. Dit moet u samen met uw klant afspreken voordat u aan de rit begint.

Klachtenregeling

Als taxiondernemer moet u een klachtenregeling opstellen. Op uw taxi-informatiekaart moet staan waar uw klant met een klacht terecht kan.

Ook moet u aangesloten zijn bij een geschillencommissie. U kunt zich bijvoorbeeld aanmelden bij het Registratiebureau Geschillencommissie Taxivervoer.

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met Antwoord voor bedrijven
  • 088 - 042 44 00

Deze informatie is geplaatst door

  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Gepubliceerd op

ondernemersplein.kvk.nl

Footer

Founding partners

Logo: Gemeente Tilburg Logo: Midpoint Brabant

Bekijk al onze partners

Contact

Station88

Burgemeester Brokxlaan 12
5041 SB Tilburg
013-3034102 [email protected]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

 

Huisregels
Huisregels Station88

Regio Midden-Brabant

  • Alphen Chaam
  • Baarle Nassau
  • Dongen
  • Gilze en Rijen
  • Goirle
  • Heusden
  • Hilvarenbeek
  • Loon op Zand
  • Oisterwijk
  • Tilburg
  • Waalwijk

© 2023 · Station88

  • Home
  • Sitemap
  • Privacyverklaring
  • Contact
Website door PEP