• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Volg ons op LinkedIn
  • Volg ons op Facebook
  • Volg ons op Instagram
  • Volg ons op Twitter
  • Stel jouw vraag
  • Sparringpartners
  • Digitale Coach

Station88

Huis voor Ondernemerschap en Innovatie

Zoek in de vraagbank
  • Home
  • Programma
  • Vraagbank
  • Sparringpartners
  • Actueel
  • Business Boosters
    • Inspiratie
  • Partners
  • Over ons
    • Feel the vibe!
    • Werken bij
  • Contact
    • Nieuwsbrief
Home Vraagbank Zakelijke conflicten oplossen: 5 manieren

Zakelijke conflicten oplossen: 5 manieren

Deze informatie is geplaatst door Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Heeft u een geschil met een andere ondernemer, consument of werknemer en wilt u niet naar de rechter? Lees hier wat u kunt doen om conflicten op te lossen zonder rechter.

Heeft u een zakelijk conflict met een andere ondernemer, een klant, (ex-)werknemer of (ex-)huurder? Dan kunt u dat aan de rechter voorleggen. Er zijn ook manieren om conflicten op te lossen zonder een rechter:

  • arbitrage
  • mediation
  • bindend advies
  • tuchtrechtspraak
  • geschillencommissie

Arbitrage

Bij arbitrage spreekt u met de andere partij af om uw geschil voor te leggen aan een arbitragecommissie. Deze commissie bestaat uit scheidsrechters (arbiters) uit een bepaalde bedrijfstak. U kunt arbitrage aanvragen bij NAI.

Mediation

Bij mediation lost u uw geschil op via bemiddeling van een onafhankelijke mediator. Dit doet u samen met de partij met wie u een geschil heeft. Ook als er een zaak bij de rechter loopt, kunt u nog kiezen voor mediation.

Bindend advies

Bij een bindend advies beslissen 1 of meer bindend adviseurs wat tussen u en de andere partij geldt volgens het recht. Het bindend advies vervangt een procedure bij de rechter.

Tuchtrechtspraak

Krijgt u een klacht? Een tuchtcollege kijkt of u zich aan de gedragsregels van uw beroepsgroep houdt. Het gaat hierbij om vrije beroepen, zoals notarissen, (dieren)artsen, makelaars en accountants.

Geschillencommissie

Heeft een klant een klacht over uw product of dienst? En komt u er samen niet uit? Dan kan uw klant een geschillencommissie vragen te oordelen over het geschil. De meeste geschillencommissies zijn onderdeel van een brancheorganisatie.

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met Antwoord voor bedrijven
  • 088 - 042 44 00

Deze informatie is geplaatst door

  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Gepubliceerd op

ondernemersplein.kvk.nl

Footer

Founding partners

Logo: Gemeente Tilburg Logo: Midpoint Brabant

Bekijk al onze partners

Contact

Station88

Burgemeester Brokxlaan 12
5041 SB Tilburg
013-3034102 [email protected]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

 

Huisregels
Huisregels Station88

Regio Midden-Brabant

  • Alphen Chaam
  • Baarle Nassau
  • Dongen
  • Gilze en Rijen
  • Goirle
  • Heusden
  • Hilvarenbeek
  • Loon op Zand
  • Oisterwijk
  • Tilburg
  • Waalwijk

© 2023 · Station88

  • Home
  • Sitemap
  • Privacyverklaring
  • Contact
Website door PEP